DELAVNICE S TIFLOPEDAGOGINJO NA POŠ HRUŠEVJE

Ob branju slikanice Tinček, ki jo z učenci prebiramo v okviru projekta Naša mala knjižnica, se je med učenci porodilo vprašanje – kaj pomeni, če ne vidiš? A res nič ne vidiš?

Z učenci smo se pogovarjali o tej temi, kaj že vemo, naredili smo načrt, kaj bi radi izvedeli, kako bomo pridobili te informacije itd. Eden izmed učencev je dal pobudo, da bi na internetu pogledali, ali je kje kakšna oseba, ki skrbi za slepe otroke. Seveda smo informacije poiskali tudi na internetu, učencem sem povedala, da poznam strokovnjakinjo, ki je tiflopedagoginja in jim razložila, da je to učiteljica za slepe in slabovidne otroke. Takoj je s strani učencev bila pobuda, da jo povabimo k nam. Učenci so komaj so čakali, da se nam pridruži. Z veseljem se je odzvala povabilu, v okviru slovenščine in spoznavanja okolja, smo v pouk vpletli delavnice na temo čutila za vid. Pri delavnicah so se nam pridružili tudi učenci 2. in 3. razreda, ki obiskujejo interesno dejavnost Pravljični krožek. Z nami je aktivno sodelovala tudi knjižničarka Magdalena, ki je preko dejavnosti s tipno slikanico učence spodbujala k branju slikovnega, jim prebirala besedno itd.

Tiflopedagoginja dr. Mateja Maljevac je s seboj prinesla različne pripomočke, ki jih uporabljajo slepi in slabovidni otroci.

Učenci so se vključili v različne delavnice:

  • preizkusili so hojo s prevezo in uporabo bele palice,
  • z uporabo preveze in brez le-te so se igrali tipne didaktične igre,
  • ob tipni slikanici spoznavali branje tovrstnih slikanic,
  • preizkusili simulacijska očala za simulacijo različnih okvar vida,
  • spoznali Brajev stroj, ki služi za zapisovanje brajice na papir. Vsak učenec je stroj tudi preizkusil, saj je nanj napisal svoje ime.

V okviru izvajanja delavnic in povezovanju predhodnih izkušenj v okviru pouka so bili učenci aktivni in sodelovali, hkrati pa se preko igre učili.

Ko smo z učenci naredili refleksijo izvedenega smo ugotovili, da so se veliko novega naučili. Zelo jih je navdušil pogled skozi simulacijska očala ob branju tipne slikanice, pa tudi pisanje na brajev stroj. Pogovorili smo se tudi, kako in na kakšen način lahko pridobljeno znanje uporabimo vnaprej. Učenci so podali še vrsto idej in pobud za dejavnosti, ki se povezujejo s čutilom za vid.

 

Še enkrat se dr. Mateji Maljevac iskreno zahvaljujemo za sodelovanje, nova znanja in dragocene izkustvene dejavnosti.

 

Učiteljica Martina

Dostopnost