MEDNARODNA IZMENJAVA UČENCEV IN UČITELJEV POSTOJNA – SUPETAR

Drugi vikend v februarju je na Postojnskem minil v znamenju mednarodne izmenjave učencev in učiteljev Osnovnih šol Prestranek in Miroslava Vilharja Postojna iz Slovenije ter Osnovne šole Supetar z otoka Brača na Hrvaškem. Zakaj ravno Supetar? Ker je to mesto pobrateno z mestom Postojna, se je na podlagi tega utrnila ideja o izmenjavi šol.

Petdnevno druženje devetih učencev in petih mentorjev je bilo namenjeno spoznavanju jezika, kulture, ogledom znamenitosti ter izmenjavi izkušenj, idej in dobre volje. Domači učenci in njihovi starši so te dni svoje domove prijazno delili s svojimi hrvaškimi vrstniki.  Ponudili so jim prenočišče z zajtrkom. Sklepala so se nova znanstva, nova prijateljstva. Skupaj so doživljali enkratne in nepozabne izkušnje.

Prvi in zadnji dan sta bila namenjena potovanju, srečanju in slovesu. Vmesne tri dni smo preživeli v Postojni in njeni okolici. Ogledali smo si mesto Postojna, z ljubljanskega gradu smo skupaj občudovali prestolnico in na dan slovenskega kulturnega praznika obiskali Predjamski grad in Postojnsko jamo z Expom in Vivarijem. Dopoldnevi so bili rezervirani za pouk vseh sodelujočih. Prav tako pa so v dopoldanskem času potekale tudi delavnice, na katerih so se učenci obeh mest pripravljali na predstavitev Brača, Hrvaške, Postojne in Slovenije. S svojimi izvirnimi izdelki so se predstavili zadnji večer.

Na dan pred praznikom smo se skupaj udeležili proslave v čast slovenskega kulturnega praznika – Prešernovega dne, ki so jo v Kulturnem domu Postojna pripravili učenci Osnovne šole Miroslava Vilharja Postojna.

Drugi del izmenjave bo potekal na Braču v mesecu aprilu letošnjega leta. Srečanja se veselimo in polni pričakovanj se že sprašujemo, kaj nam bodo pripravili hrvaški kolegi, saj smo jih z našim slovenskim tempom in aktivnostmi dodobra utrudili.

Nazadnje bi se želeli zahvaliti vsem, ki so v teh dneh pripomogli, da smo lahko izpeljali slovenski del izmenjave: županu občine Postojna g. Igorju Marentiču, ravnatelju Glasbene šole Postojna g. Edvardu Popitu in njihovim mentorjem, ge. Tatjani Hvala z Zavoda Znanje, ravnateljici Osnovne šole Antona Globočnika ge. Sabini Ileršič in njeni ekipi za vodenje po Postojni. Z obeh slovenskih osnovnih šol pa sta niti v rokah držala ravnatelj Osnovne šole Prestranek g. Goran Uljan in ravnateljica Osnovne šole Miroslava Vilharja Postojna ga. Mateja Modrijan.

Mentorji OŠ Miroslava Vilharja in OŠ Prestranek

O izmenjavi in dogajanju si lahko preberete na povezavi –https://www.primorske.si/primorska/srednja-primorska/ucenci-z-braca-pri-postojnskih-vrstnikih

Obisk na Radiu 94 – https://www.radio94.si/prijateljstvo-brez-meja/?fbclid=IwAR21OL-8C8mU435BNyUneV_XKa7A9Dr7U4lyYW71BvG6-j6eyqJui_rBKyc

Vtisi učencev:

Ko so prišli gostje s Hrvaške, sem komaj čakala, da jih spoznam. Katarina je postala moja prijateljica in zbližala sem se z vsemi, ki so sodelovali. Veliko smo videli, doživeli in izvedeli. Upam, da bo česa takega še več, da bom lahko sodelovala, ker je zabavno, zraven pa se naučim še česa novega.

Ariana, 7. c

Izmenjava  se je začela v sredo. Gostil sem fanta po imenu Josip. Takoj sva se ujela. Ko smo prišli domov, smo se najprej razpakirali, nato pa pogovarjali. Naslednji dan sva vstala ob 7.00 in se odpravila v šolo. Prvo in zadnjo uro smo imeli pouk, kjer so sošolci Josipa dobro sprejeli medse. Vmes smo izdelovali predstavitev svoje kraja in države. Popoldne smo imeli ogled Postojne in Notranjskega muzeja. Večerjali smo na Srednji gozdarski šoli. Naslednji dan smo imeli ogled kurentov v Prestranku, saj je z nami sodelovali tudi prestranška šola. Popoldne smo odrinili v Ljubljano, kjer smo si ogledali Grad, tromostovje ter odšli v McDonalds. V Postojni smo imeli še večerjo in tako se je zaključil drugi dan. Tretji dan smo šli v Predjamski grad, Expo pri Postojnski jami in v jamo samo. Zvečer smo imeli zaključek izmenjave. Vsaka skupina je imela svojo predstavitev. Zjutraj smo imeli skupni zajtrk, nato pa so gostje odšli ob 10.00. Bil sem žalosten, saj sem napletel kar nekaj prijateljskih vezi. Komaj čaka, da odrinem na Brač.